Často kladené otázky

Čo je to webhosting?

Webhosting je služba poskytovania priestoru a prenosu dát za účelom publikovania dát (najmä webstránok).

Chcel by som si zaregistrovať .sk doménu na seba, ako nato?

Na stránke SK-NIC, a.s. vyplníte formulár F1 – Žiadosť o štatút užívateľa, do oprávnených registrátorov uvediete WEBG-0001 (náš zmluvný registrátor .sk domén), pokiaľ nemáte pečiatku, je nutné Váš podpis overiť u notára a následne formulár zaslať na adresu SK-NIC, a.s., P.O. BOX 49, 840 00 Bratislava 4.

Po spracovaní žiadosti Vám v tvare XXXX-XXXX bude zaslaný Váš identifikátor, na ktorý si môžete registrovať domény, tento stačí uviesť pri každej objednávke do poľa SK-NIC identifikátor.

Môžem si zaregistrovať doménu aj keď nepodnikám (nemám IČO)?

Áno, samozrejme.

Ako dlho trvá zriadenie webhostingu?

Webhosting je automaticky aktivovaný okamžite po odoslaní objednávky, pokiaľ sa jedná o novú registráciu .sk domény, táto je zaregistrovaná taktiež okamžite, funkčná býva spravidla za cca 4 hodiny od objednávky. V prípade iných domén sa tieto registrujú až po úhrade predfaktúry.

Mám svoju webstránku u iného poskytovateľa, no nie som spokojný, je možné prejsť k Vám bez výpadku?

Áno, samozrejme, v prípade prevodu k nám od iného poskytovateľa zaplatíme za Vás aj administratívne poplatky, kontaktujte nás.

Neobmedzený prenos dát, je to možné?

Áno, v rámci Slovenskej republiky neobmedzujeme klientov v rámci dobrých mravov. V prípade, že by klient prenášal pravidelne veľké objemy dát (stovky GB), pristupujeme k návrhu iného riešenia a optimalizácie prenosu dát po spoločnej konzultácií.

Prečo si nevybrať lacnejší webhosting?

Spoločnosti poskytujúce webhosting musia efektívne využívať svoje zdroje aby dokázali poskytovať služby bez výpadkov. Existuje mnoho spoločností, ktoré ponúkajú nižšie ceny za produkty, no zväčša sa neudržia na trhu dlhšie ako rok, jedná sa o študentské projekty, prípadne len o akúsi snahu privyrobenia si. Koncový zákazník v mnoho prípadoch príde o svoje cenné dáta.

Dochádza mi miesto, čo mám robiť?

Pokiaľ Vám dochádza Vami predplatené miesto, kontaktujte nás  a nájdeme pre Vás riešenie. Nemusíte sa však obávať blokácie ani iného problému, pokiaľ nárazovo prekročíte kvótu.

Omylom som si zmazal webstránku.

Zálohy databáz je možné nájsť po prihlásení na FTP v zložke backup (záloha za posledných 7 dní), kompletnú kópiu webstránky je možné nájsť na FTP Vašej domény pripojením na port 2121 (záloha za posledných 24 hodín). Pokiaľ potrebujete staršiu zálohu, kontaktujte nás.

Čo je to subdoména?

Subdomény sú web stránky, ktoré majú vlastné doménové meno a nachádzajú sa v podadresári Vašej hlavnej stránky. Ponúkame využívanie subdomén bezplatne a neobmedzene, napr. ak umiestnite zložku s webstránkou test do adresáru _sub na FTP, Vaša stránka sa bude nachádzať na adrese www.test.vasadomena.sk.

Kde môžem sledovať návštevnosť mojej stránky?

Každý zákazník ma možnosť sledovať návštevnosť svojej stránky na adrese www.vasadomena.sk/access, prípadne možnosť využiť bezplatnú službu Google Analytics.

Ako si nahrám svoju stránku na Internet?

Pre prístup môžete použiť webové rozhranie,  prípadne akéhokoľvek ftp klienta (FileZilla, Transmit a podobne).

Moja stránka sa nenachádza vo vyhľadávači Google, čo mám spraviť?

Stačí počkať na zaindexovanie webstránky zo strany Google-u, prípadne svoju stránku zaradiť na indexáciu.

Aké sú adresy na prístup k FTP, DB, e-mailom?

Všetky dôležité URL nájdete v sekcii Dôležité nástroje.

Nefunguje mi odosielanie e-mailov cez e-mailového klienta, čo robím zle?

V e-mailovom klientovi si nastavte SMTP autentifikáciu, meno a heslo použite rovnaké ako na príjem pošty.

Aké sú adresy Vašich DNS servery?

ns1.nameserver.sk, ns2.nameserver.sk, ns1.dnsbackup.net, ns2.dnsbackup.net

Chcem vykonať zmeny nastavenia PHP (register_globals, safe_mode a pod.), ako mám postupovať?

Stačí sa prihlásiť do administrácie, v sekcii Web -> PHP nastavenia si môžete tieto nastavenia meniť svojpomocne 24 hodín denne.

Späť na vrch